İçeriğe Atla Menüye Atla
logo
ISSD Trafik ve Entegre Sistemler

Dinamik Kavşak Kontrol Sistemi (CHAOS)

CHAOS®

Dinamik Kavşak Kontrol Sistemi

Dinamik Kavşak Kontrol Sistemi, CHAOS, sinyalize kavşaklardaki araç yoğunluğuna bağlı olarak sinyalizasyon süresini optimize etmektedir.

CHAOS, iki farklı modülden oluşmaktadır. Araç Sayım Sistemi, VIERO ile kavşak kollarındaki araçların görüntü işleme teknikleriyle gerçek zamanlı sayımı yapılarak araç yoğunluk verisi elde edilmektedir. Araç yoğunluk verisi, kavşak kontrol cihazı içerisine harici olarak yerleştirilen Dinamik Kavşak Kontrol Ünitesi, CENTRIS’e aktarılmaktadır.

CENTRIS’e aktarılan araç yoğunluk verisi, sistem tarafından anlık olarak analiz edilmektedir. Analiz edilen veriler aracılığıyla kavşaklardaki ışık süreleri optimize edilerek araçların trafik ışıklarında bekleme süresi en aza indirilmektedir.

CHAOS ile...
  • Trafik daha akıcı hale gelir.
  • Araçların kavşaklarda bekleme süresi en aza iner.
  • Zehirli gaz salınımı ve gürültü kirliliği azaltılarak çevre kirliliği önlenir.
  • Yakıt tüketimi azalır.
  • Kırmızı ışık ihlallerinde ve trafik kazalarında azalma sağlanır.

 

Türkiye’nin patentli ilk dinamik kavşak kontrol sistemi

Chaos Teknik

 

METIS

Trafik Kontrol Merkezi Yazılımı

 

 

Traffic Control Center 2

traffic light 1179796

CENTRIS

Dinamik Kavşak Kontrol Ünitesi
CENTRIS modülü, kavşağa yerleştirilen Araç Sayım Sistemi, VIERO®’dan elde edilen araç yoğunluğu ve araç sayım verilerini, anlık olarak analiz ederek, kavşaklardaki ışık sürelerini optimize etmektedir. Böylece araçların trafik ışıklarında bekleme süresi en aza indirilmektedir.

 VIERO®

Araç Sayım Sistemi
VIERO Araç Sayım Sistemi, görüntü tabanlı analiz yeteneği sayesinde herhangi bir yol kesitinden geçen araçları 7/24, her türlü hava koşulunda saymaktadır. Sistem, sayım sonuçlarını istenilen bir merkeze ağ bağlantısı aracılığıyla iletmektedir.

 

pexels photo

Birbirleriyle Haberleşebilen CHAOS Sistemleri ile Sinyal Koordinasyonu

Dinamik kavşak yönetimi ile bir kavşakta sağlanan fayda, sistemin ardışık kavşaklarda da uygulanması ile artmaktadır. CHAOS sisteminin diğer bir CHAOS  sistemi ile haberleşebilme özelliği, ardışık kavşaklar arasında sinyal koordinasyonunu mümkün kılmaktadır.


Bir kavşaktan çıkan araçların ne kadarının kaç saniye sonra diğer kavşağa ulaşacağı bilgisi kullanılarak, CHAOS sisteminin lokal kavşak yönetimi yerine birden fazla kavşakta sinyal koordinasyonu gerçekleştirecek şekilde çalışması sağlanmaktadır. Böylece, bir kavşaktan çıkan araçların diğer kavşaktan, kırmızı ışıkta hiç beklemeden ya da daha kısa süre bekleyerek geçmesi mümkün olmaktadır.

p1

Öncelikli Araç Geçişi

CHAOS sistemi dahilinde yer alan Öncelikli Araç Geçiş Modülü sayesinde, kavşağa yaklaşmakta olan ambulans ve itfaiye araçlarına geçiş önceliği verilmesi mümkün hale gelmektedir. Sistem, öncelikli geçişi istenen araca yerleştirilen veya önceden yerleştirilmiş olan GPS modülü ile konum bilgisi almaktadır.


METIS üzerinde çalışan öncelikli geçiş algoritması bu konum bilgisini kullanarak kavşağa yaklaşmakta olan taşıtların yönünü belirlemekte ve anlık olarak kavşaktaki sinyal düzenini CENTRIS yardımı ile değiştirmektedir. Böylece, ambulans ve itfaiye araçlarının kavşaklardan geçişi esnasında yaşanan karmaşa en aza indirilmekte ve olası kazalar önlenmektedir.

s5